Tolik, aby součet hodnot zajišťovací síly v kN vyznačených na vozech na každých započatých 60 t hmotnosti soupravy odpovídal následujícím hodnotám:
spád | kN / 60 t |
---|---|
0 - 5 ‰ | 5 |
5,01 - 10 ‰ | 10 |
10,01 - 20 ‰ | 20 |
20,01 - 30 ‰ | 28 |
30,01 - 40 ‰ | 37 |
Hotovo
Tolik, aby součet hodnot zajišťovací síly v kN vyznačených na vozech na každých započatých 60 t hmotnosti soupravy odpovídal následujícím hodnotám:
spád | kN / 60 t |
---|---|
0 - 5 ‰ | 5 |
5,01 - 10 ‰ | 10 |
10,01 - 20 ‰ | 20 |
20,01 - 30 ‰ | 28 |
30,01 - 40 ‰ | 37 |
Není-li utažením RB možno dosáhnout požadované zajišťovací síly, použij k zajištění navíc zarážky.
Zajišťovací síla jedné zarážky = podíl z hrubé hmotnosti vozu spočívající na podložené nápravě vyjádřený v kN (1 t = 1 kN), maximálně však 20 kN / náprava.
4nápravový vůz o hmotnosti 50 t bude mít na každé podložené nápravě 12 kN (50 : 4 = 12,5 => 12).
Odvěšuješ-li od soupravy HV, proveď zajištění soupravy proti ujetí ještě před jeho odvěšením.
Je-li blíž než 100 m od odstavené soupravy zajištěné RB zarážedlo, před kterým není přechod a/nebo přejezd, není nutno soupravu na této straně podkládat.